Arnhem: dienstverlenend en herkenbaar - Arnhem blijft zich inzetten voor verbetering van de (digitale) dienstverlening aan haar inwoners en ondernemers

Digitaliseren van het klantproces

Digitaliseren van het klantproces

We verkennen de mogelijkheden om burgers meer regie over hun persoonlijke gegevens te geven en alleen gegevens te verstrekken en te vragen, die echt nodig zijn. Daarnaast worden de voorbereidingen getroffen voor verdere digitalisering, in afwachting van verruiming van de wettelijke mogelijkheden (bijvoorbeeld digitale erkenning). Het beveiligen van informatie heeft daarbij onze bijzondere aandacht. Wij zetten verder in op datagestuurde dienstverlening: het volgen en sturen van het klantproces van begin tot eind. Met het invoeren van de Omgevingswet en het digitaal stelsel zal de dienstverlening aan inwoners en ondernemers verder worden verbeterd. De concrete plannen vanuit publieke dienstverlening voor 2022 zijn:

  • We zorgen ervoor dat de gemeenteraadsverkiezingen veilig verlopen en voor alle kiezers toegankelijk zijn.
  • We gaan klantreizen in beeld brengen.
  • We gaan meer inzetten op kanaalsturing en betere klantgeleiding.
  • We zetten de implementatie van eDiensten voor burgerzaken voort.
  • We zorgen dat verbetering van de informatieveiligheid van de digitale dienstverlening niet ten koste gaat van de toegankelijkheid ervan en ondersteunen inwoners waar nodig en mogelijk.
  • We houden doorlopend klanttevredenheidsonderzoek en voeren naar aanleiding daarvan verbeteringen door, bijvoorbeeld in de informatievoorziening aan laaggeletterden of aan dak- of thuislozen.
  • Arnhemmers geregistreerd in Basisregistratie Personen (BRP) met 'nationaliteit onbekend' wordt een vreemde nationaliteit (gelijk aan nationaliteit bekend bij IND) of staatloosheid toegekend.
Deze pagina is gebouwd op 12/14/2021 14:22:44 met de export van 12/14/2021 14:06:37