Paragrafen

Bedrijfsvoering

Inclusieve gemeentelijke communicatie

Als gemeente gaan we voor communicatie die begrijpelijk is en waarbij iedereen zich gezien en begrepen voelt. Dat doen we langs de volgende lijnen:

Schrijven in voor iedereen begrijpelijke taal
Wij gaan verder met bewustwording en training van de gemeentelijke organisatie. We gaan het gesprek aan met onze gemeenschappelijke regelingen en uitvoeringsorganisaties, om hen ertoe te bewegen om ook taalniveau B1 als norm te nemen. We zetten een Lezerspanel op. De deelnemers worden breed geworven onder de inwoners van Arnhem. Zij gaan een aantal keren per jaar feedback geven op onze schriftelijke communicatie. En ten slotte gaan we een proef houden met beeldbrieven.

Verdere verbeteren toegankelijkheid websites
We werken door aan de verbeterslag van www.arnhem.nl en gaan andere aan de gemeente verbonden sites (laten) toetsen aan de wettelijke eisen. We richten een proces in om ervoor te zorgen dat de eisen op het gebied van toegankelijkheid (en beveiliging) voor toekomstige websites vooraf zijn geborgd.

Communicatie waarin alle Arnhemmers zich herkennen
We onderzoeken of we in onze communicatie aansprekend zijn voor álle Arnhemmers en wat we eventueel beter kunnen doen. Op basis van de input die we in de tweede helft van 2021 verzamelen, maken we in 2022 een plan om de gemeentelijke communicatie nog inclusiever te maken.

Deze pagina is gebouwd op 12/14/2021 14:22:44 met de export van 12/14/2021 14:06:37